gyakran ismételt kérdések

A BUDPORT által végzett jegyeladás, utasellenőrzés és vízumszolgáltatás kapcsán számtalan kérdés merülhet fel, amelyek közül minden fontosabbra itt megtalálja a részletes válaszunkat.
A BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodák a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2A és 2B termináljainak indulási szintjein érhetők el.

BUDPORT TICKETING 2A: a 2A terminál közepén helyezkedik el, a két főbejárat között.
BUDPORT TICKETING 2B: a 2B terminálon, a 60-as számú check-in pulttal szemben található.
BUDPORT TICKETING Wizz Air: a 2B terminálon, a 48-as számú check-in pulttal szemben található.
A Wizz Air egyértelműen meghatározza a kézipoggyászok mérethatárait, és azok betartására, illetve az utasokkal történő betartatására kötelezi a földi kiszolgáló szervezeteket. Sajnos nincs olyan mérlegelési lehetőségünk, amely lehetővé tenné számunkra a saját hatáskörben gyakorolható méltányosságot.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
A fénykép és valamennyi feltöltendő dokumentummásolat mérete tetszőleges lehet, a feltöltést követően optimalizálni fogjuk. Arra azonban mindenképpen figyeljen feltöltéskor, hogy a fénykép és valamennyi feltöltendő dokumentummásolat mérete ne legyen túl kicsi, mert ha nem tudjuk megfelelő minőségben optimalizálni, akkor hiánypótlásra fogjuk felhívni a vízumigénylőt. A hiánypótlás minden esetben lassítja a vízumügyintézés folyamatát.
A BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodák az év 365 napján várják ügyfeleiket az alábbi nyitvatartási időben:

BUDPORT TICKETING 2A

04.00–19.00

BUDPORT TICKETING 2B

08.00–22.00

BUDPORT TICKETING Wizz Air

04.00-től az utolsó Wizz Air-járat felszállásáig
Természetesen nincs szükség pótdíjfizetésre, és szállítható a kézipoggyász a fedélzeten.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
A vízumdíj kifizetése után a megadott adatok alapvetően nem módosíthatók. Ha olyan hibát vétett az adatbevitel során, amely miatt eltérés van a feltöltött dokumentummásolatban szereplő adatokhoz képest, azt munkatársaink a vízumigénylés feldolgozása során észre fogják venni, és korrigálják. Ha olyan adathibát találunk, amelyet nem tudunk saját mérlegelési körben korrigálni, akkor hiánypótlásra fogjuk kérni a vízumigénylőt. A hiánypótlás minden esetben lassítja a vízumügyintézés folyamatát. Amennyiben a szállás-, illetve a repülőjegy-foglalásban történt változtatás, kérjük, jelezze nekünk a visa@budport.com címen, és az adatváltozásról értesíteni fogjuk az Egyesült Arab Emirátusok kormányhivatalát.
A telefonos repülőjegy-foglalást az adott légitársaság repülőjegy-kiállításra vonatkozó feltételrendszere szabályozza.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
A különböző repülőtereken dolgozó földi kiszolgáló szervezetek nem egyforma következetességgel ellenőrzik a Wizz Air által előírt, a kézipoggyászokra és beszállókártyákra vonatkozó szabályok betartását. Budapesten az ellenőrzés alapos és következetes.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
Kétirányú repülőjegy-foglalás mindenképpen szükséges a vízumigényléshez. Szállásfoglalás abban az esetben nem szükséges, ha barátoknál, rokonoknál fog lakni, a szállásadó lakcímét és elérhetőségét azonban fel kell tüntetnie a vízumigényléskor.
Az alábbi fizetési módokra van lehetőség:

– készpénzes fizetés (HUF, EUR, GBP pénznemben)
– bankkártyás fizetés (VISA, MASTER CARD, MAESTRO bankkártyával)
– átutalás egyedi elbírálás alapján
A Wizz Air szabályzata szerint csak egy darab kis vagy nagy méretű kézipoggyász vihető fel a fedélzetre, minden más csomag mérettől függetlenül további kézipoggyásznak tekintendő. Ha elsőbbségi beszállást, vagyis priority boarding szolgáltatást vásárol a repülőjegyéhez, akkor két darab kézipoggyász vihető fel a fedélzetre: egy darab kis méretű ingyenesen vagy térítés ellenében nagy méretű kézipoggyász és mellette a további személyes csomag (legfeljebb 40x30x18 cm méretű), mely kézitáska, laptoptáska vagy kameratáska lehet. Kivételt egyedül a biztonsági ellenőrzés után, a repülőtéren vásárolt termékek képeznek, azokat díjmentesen fel lehet vinni a fedélzetre.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
Gyermek részére abban az esetben kell külön vízumot igényelni, ha saját útlevéllel rendelkezik, és állampolgársága miatt vízumkötelezett az Egyesült Arab Emirátusok területére történő beutazáshoz. Nincs külön díjszabás a gyermekekre vonatkozóan, ugyanazon feltételek vonatkoznak rájuk, mint a felnőttekre. Ha a gyermekek nem rendelkeznek önálló útlevéllel, hanem valamelyik szülő útlevelében vannak fényképpel ellátott adatlappal regisztrálva, akkor nincs szükségük vízumra. Fontos odafigyelni arra, hogy a szülő vízumigénylésének folyamatában a gyermek fényképes adatlapját is fel kell tölteni.
Azzal, hogy megvásárolta a nagy méretű kézipoggyász szolgáltatási díját, lehetősége van nagy méretű kézipoggyászt felvinni a fedélzetre a kis méretű kézipoggyász helyett. Csak és kizárólag akkor vihet fel második, kis méretű kézipoggyászt is a fedélzetre, ha megvásárolta az elsőbbségi beszállásra jogosító priority boarding szolgáltatást.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
Az Egyesült Arab Emirátusok területére történő belépésre jogosító vízumok egyszeri belépésre jogosítanak, és nincs lehetőség többszöri belépésre jogosító vízumot igényelni.
Amennyiben csoportos repülőjegy-foglalási igénnyel fordul hozzánk, első lépésként küldje el részünkre a BUDPORT csoportos repülőjegy-igénylésre vonatkozó adatlapját. A lekérés beérkezését követően munkatársaink részletes ajánlatot küldenek Önnek, amelyben a repülőjegyre vonatkozó valamennyi lényeges információról tájékoztatnak. A csoportos repülőjegy-foglalások esetében a létszámtól függően egyedi kondíciókat biztosítunk.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
A Wizz Air szabályzata értelmében internetes utasfelvétel esetén a beszállókártya csak nyomtatott formátumban fogadható el. Digitális formában csak a Wizz Air mobil applikáción keresztül készült beszállókártya használható. A különböző repülőtereken dolgozó földi kiszolgáló szervezetek nem egyforma következetességgel ellenőrzik a Wizz Air által előírt, a kézipoggyászokra és beszállókártyákra vonatkozó szabályok betartását. Budapesten az ellenőrzés alapos és következetes.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
Abban az esetben, ha a vízumigénylés pillanatában már érvényben volt az állampolgársága miatti vízummentesség, a vízumigénylés során kifizetett díjat teljes egészében visszatérítjük. A banki átutalás költségét azonban nem vállaljuk, az minden esetben a vízumigénylőt terheli.
Vegye fel a kapcsolatot velünk telefonon vagy e-mail-ben, a repülőjegy-vásárlás alkalmával kapott számlán szereplő megrendelésszámra vagy a számla sorszámára hivatkozva. Munkatársaink pontosan tájékoztatják arról, hogy a korábban megvásárolt repülőjegy módosítható-e, és ha igen, milyen feltételek mellett.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
A kifizetett tételek egy útra szólnak, így a visszautazás előtt érdemes interneten módosítani a foglalásban szereplő szolgáltatásokat.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
A vízumigénylésről elektronikus számlát állítunk ki, amelyet a rendszerünk 1-2 napon belül a vízumigénylés során megadott e-mail-címre fog kiküldeni. Természetesen ezzel a számlával nincs teendője, hiszen a vízumigénylés díját korábban már bankkártyával kifizette.
Az utazás megkezdése előtt tájékozódjon arról, hogy a célországba milyen típusú úti okmánnyal, valamint belépési engedéllyel vagy vízummal léphet be. A légitársaságok szerződési feltételei egyértelműen szabályozzák, hogy az utas felelőssége az érvényes úti okmány, illetve az érvényes belépési engedély vagy vízum megléte. Az érvényes úti okmányok, belépési engedélyek, vízumok megléte nélkül a légitársaság megtagadhatja az utas szállítását.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.

2015. május 19. óta a Wizz Air járatain a könnyebb és gyorsabb beszállás érdekében megszűnt a szabad ülőhelyválasztás, a foglaláskor minden utas kijelölt ülőhelyet kap. Ezáltal az említett sorokba szóló ülőhelyek nem jogosítanak fel elsőbbségi beszállásra.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
A vízumügyintézés átlagos időtartama 3–5 munkanap, azonban fontos hangsúlyoznunk, hogy az Egyesült Arab Emirátusokban péntek és szombat munkaszüneti nap. A munkanapok számát ehhez a munkarendhez viszonyítjuk.
A BUDPORT által kezelt járatokon van lehetőség úgynevezett QUICK CHECK-IN szolgáltatás megvásárlására, és ez lehetőséget biztosít a várakozás nélküli utasfelvételre.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
A fizetendő díj a szolgáltatási díjból és a kezelési költségből adódik össze. Előbbire a Wizz Air nevében, utóbbira vonatkozóan a BUDPORT Handling Kft. nevében állítunk ki nyugtát vagy kérésre áfás számlát.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
A BUDPORT munkatársai mindent megtesznek annak érdekében, hogy időben megkapja az Egyesült Arab Emirátusok területére történő belépésre jogosító vízumát.
Erre sajnos nincs lehetőség. A légitársaság szerződési feltételei tartalmazzák a választható szolgáltatások, poggyász-szolgáltatások visszatérítésére vonatkozó szabályzatot, mely szerint a választható szolgáltatások nem visszatérítendő szolgáltatások. Tehát pl. ha az utas kevesebb poggyászt ad fel, vagy kisebb méretű kézipoggyászt visz a fedélzetre, mint amennyiért fizetett, a poggyászdíj/kézipoggyászdíj visszatérítésére nincs lehetőség.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
Ha nincs feladandó poggyásza, és ki van nyomtatva a beszállókártyája, vagy mobil applikáció alkalmazásával el van mentve a mobiltelefonba, akkor a repülőtéri biztonsági ellenőrzésen áthaladva, közvetlenül a beszállítókapukhoz kell menni beszállításra. (PDF-formátumban elmentett beszállókártya a Wizz Air járatain nem elfogadható.)

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
Ez teljesen normális folyamat abban az esetben, ha elutazás időpontjáig több mint 35 naptári nap van még. 35 naptári napon belül azonban 3–5 munkanap alatt elkészül a vízum.
Ha a Wizz Air járatain kis méretű hangszert szeretnének szállítani, akkor a nagy méretű kézipoggyászra vonatkozó mérethatárokat kell figyelembe venni, a hosszúság kivételével. (A hangszerek esetében a hosszúságra vonatkozó mérethatár eltér a nagy méretű kézipoggyász esetében meghatározott értéktől. A hangszert biztonságos tokban lehet felvinni a fedélzetre, a tokkal együtt mért hosszúsága nem haladhatja meg a 80 cm-t.) A tok másik két kiterjedése azonban nem haladhatja meg a nagy méretű kézipoggyászokra vonatkozó mérethatárokat, vagyis 45 cm-nél nem lehet szélesebb és 25 cm-nél nem lehet mélyebb. Általában a következő hangszerek felelnek meg tokkal együtt az előzőekben részletezett feltételeknek: hegedű, brácsa, fuvola, klarinét, trombita, ukulele. A mérethatárok ellenőrzése úgy történik, hogy a tokban lévő hangszert behelyezzük a Wizz Air nagy méretű kézipoggyászok mérésére használatos csomagméretező keretébe. A hangszer szélességre és vastagságra be kell férjen a csomagméretező keretbe, a hosszúsága pedig nem haladhatja meg a 80 cm-t. Az utas a kis méretű hangszeren kívül más kézipoggyászt nem vihet fel a gép fedélzetére. Az utastérben a hangszert az ülések fölötti poggyásztartó rekeszben kell elhelyezni.

A Wizz Air járatain nagy méretű hangszer szállítása feladott poggyászként a repülőgép csomagterében (korlátozott felelősséggel) vagy külön megvásárolt extra ülőhelyen, az ülés felületén biztonsági övvel becsatolva lehetséges. Az extra ülőhely foglalásakor a Wizz Air internetes oldalán a vezetéknévhez az utas vezetéknevét, a keresztnévhez az „EXST” kódot kell beírni.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.

Nem, sajnos a check-innél nem jogosítja fel a Wizz Air priority boarding szolgáltatása a soron kívüli utasfelvételre. A BUDPORT által kezelt járatokon van lehetőség úgynevezett QUICK CHECK-IN szolgáltatás megvásárlására, amely lehetőséget biztosít a várakozás nélküli utasfelvételre.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
Ebben az esetben késedelem nélkül jelezze a problémát a visa@budport.com e-mail-címre küldött elektronikus levélben.
A sportfelszerelések szállítását külön sportfelszerelés-szállítási díjtérítés ellenében vállalja a légitársaság. A sérült, törékeny, nagy méretű, nem megfelelően csomagolt, késve feladott és túl méretes poggyász szállítását csak korlátozott felelősséggel vállalja a légitársaság. A súlyhatár sporteszközönként 32 kg.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
Nem, elutasítás esetén sajnos nincs lehetőség a vízumigénylés díjának a visszatérítésére.
A Wizz Air járatain nem szállítható élő vagy elhullt állat. A szabály alól kivételt képez a rászoruló utassal együtt utazó vakvezető kutya, feltéve, hogy a kutya rendelkezik a fuvarozás során érintett államok előírásai által megkövetelt úti okmányokkal, megfelel az előírt feltételeknek, és az utazást megelőzően 24 órával a Wizz Air call centernél az utas előre jelezte speciális igényét, és valamennyi szükséges dokumentumot eljuttatta az illetékes ügyintézőknek. A Wizz Air call center elérhetősége: + 36 90 900 555 (emelt díjas telefonszolgáltatás).

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
Csecsemők kétéves korig a csecsemők részére megállapított díj fejében utazhatnak az őket kísérő felnőtt ölében. Ha a kísérő személy egy irányba szóló, felnőtt árú repülőjegyének ára alacsonyabb, mint a csecsemő részére fizetendő aktuális díj, a csecsemő utazási díjával azonos lesz a felnőtt repülőjegyének árazása. Egy felnőttel csak egy csecsemő utazhat. Csecsemőnek az a kisgyermek tekinthető, aki mind az odaút, mind a visszaút időpontjában nem töltötte be a második életévét. Ha a kisgyermek az odaút után, de még a visszaút előtt betölti második életévét, akkor részére külön ülőhelyet kell vásárolni. Ebben az esetben önálló foglalás szükséges az oda- és a visszaútra egyaránt. A második életévüket betöltött gyermekek nem utazhatnak az őket kísérő felnőtt ölében. Csecsemők számára nem áll rendelkezésre poggyászkeret, de minden csecsemő esetén egy összecsukható sportbabakocsi/autós gyermekülés díjmentesen szállítható. A második életévüket betöltött gyermekek utazása esetén az összecsukható sportbabakocsit/autós gyermekülést térítésmentesen szállítja a Wizz Air. Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy a sportbabakocsi/autós gyermekülés a repülőgép csomagterében kerül elhelyezésre, a fedélzeten nem lehet az utazás időtartama alatt.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.

Ebben az esetben késedelem nélkül jelezze a problémát a visa@budport.com e-mail-címre küldött elektronikus levélben.
Kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Wizz Air call centerrel, és jelezze utólag felmerült igényét. A Wizz Air call center elérhetősége: + 36 90 900 555 (emelt díjas telefonszolgáltatás).

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
A vízumfeldolgozás teljesen automatizált, rendkívül részletesen szabályozott eljárás. Minden lényeges információ, amelyet a vízumigénylőnek tudnia kell, elérhető a budport.com internetes oldalunkon, továbbá munkatársaink készséggel válaszolnak a visa@budport.com e-mail-címre küldött elektronikus levelekre.
A Wizz Air járatain csak terhességük 34. hetét be nem töltött várandós nők utazhatnak. A Wizz Air a terhesség 28. hetét betöltött várandós nők szállítását csak akkor vállalja, ha a légi utazásra való alkalmasságukat igazoló orvosi nyilatkozattal rendelkeznek. A légi szállítás során a várandós nőkkel és/vagy magzatokkal kapcsolatos bármiféle egészségügyi problémákért a Wizz Air kizárólag az üzletszabályzatban foglaltak alapján vonható felelősségre.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.

Azon úti okmányokkal kell megjelennie a biztonsági ellenőrzésnél és a beszállókapunál, melyeket az internetes utasfelvételkor használt. Az utasfelvételt követően nem lehetséges módosítani sem az utas nevét, sem az utazás dátumát vagy idejét, sem pedig az útvonalat. Ha az internetes utasfelvételkor megadott adatok helytelenek, utaztatását a légitársaság megtagadhatja. A légitársaságok szerződési feltételei egyértelműen szabályozzák, hogy az utas felelőssége az érvényes úti okmány, illetve az érvényes belépési engedély vagy vízum megléte. Az érvényes úti okmányok, belépési engedélyek, vízumok megléte nélkül a légitársaság megtagadhatja az utas szállítását. A foglalás elkészítése előtt minden esetben győződjön meg arról, hogy a megfelelő utazási dokumentumok rendelkezésére állnak, és azok érvényessége a fogadó ország beutazási szabályainak megfelel.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.
Ilyen esetekben, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáival, munkatársaink elvégzik Önnek a szükséges névmódosítást.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.

A feladott poggyászok száma a Wizz Air járatain személyenként legfeljebb 6 db lehet, és egyik poggyász tömege sem haladhatja meg a 32 kg súlyhatárt. Minden egyes feladott poggyász után poggyászdíj fizetendő, a díjat poggyászonként, utasonként és járatonként számítjuk fel.

Amennyiben további információra lenne szüksége, vagy személyesen szeretne felkeresni bennünket, forduljon bizalommal a BUDPORT repülőjegy-értékesítő irodáihoz, munkatársaink készséggel segítenek Önnek.